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  • (과학) 태양광동력(에너지) 비행기(솔라 임펄스) 난징(南京)에 착륙
    과학과 테크놀로지/과학 2015. 4. 23. 22:54

    출처: http://www.bbc.com/news/science-environment-32384232


    21 April 2015


    Solar Impulse(plane) arrives in Nanjing 태양에너지(광동력) 비행기(솔라 임펄스) 난징(南京)에 착륙



    Another leg complete: Wheels down in Nanjing 다시 한 번의 완벽한 비행구간: 바퀴들이 난징(南京)에 잘 내려옴


    The fuel-free aeroplane Solar Impulse has arrived in Nanjing in the east of China. 무연료 항공기 솔라 임펄스가 중국 동부 난징에 착륙했다.

    Pilot Bertrand Piccard set down the prop-driven vehicle at 23:28 local time (15:28 GMT), following a 1,240km journey from Chongqing in the west of the country. 비행사 벌트랜드 피카르드는 중국 서부 총칭에서 1,240키로 비행하여 중국현지시간 밤 11시28분 난징에 착륙했다.

    The project is aiming to circumnavigate the globe, and it must now prepare for the challenge of crossing the Pacific. 이 프로젝트는 지구를 일주하는 것을 목표로 하고 있으며, 태평양 횡단이란 도전을 준비해야 한다.

    The next 10 days will be spent giving Solar Impulse a thorough servicing. 이후 10일 동안 솔라 임펄스를 정밀검사하게 될 것이다.

    Meteorologists on the Swiss team, which has its mission control in Monaco, will then look for a suitable weather window for the ocean flight. 모나코에서 미션 콘트롤을 수행하고 있는 스위스 팀의 기상전문가들은 태평양 횡단에 적합한 날씨를 찾게 될 것이다.

    It will be done in two stages, with the first reaching over to Hawaii - a distance from Nanjing of 8,000km. For the slow-moving aircraft, this will entail being airborne continuously for several days and nights. 이 비행은 두 단계로 진행될 것이다. 우선은 난징에서 8천키로 떨어진 하와이까지 날아가는 것이다. 일반 비행기보다 저속이므로, 이 비행은 여러 날 낮과 밤 동안 쉬지 않고 계속 비행하는 것을 의미한다.

    In simulations done last year, the weather opening was found quite quickly, but the team recognises also that its stay in Nanjing could be a long one. 지난 해 마친 시뮤레이션에서, 비행 시작 때 날씨는 좋을 것으로 나왔으나, 운영팀은 난징에서 솔라 임펄스의 체류가 길어질 거라 보았다.

    "I think 10 days is the time we need to get ready. Then we need to wait for a good weather window," explained mission director Raymond Clerc. 미션 책임자 레이몬드 클러크는 "다시 비행을 시작하는데 열흘은 걸릴 것이라 생각한다. 그 때 우리는 좋은 날씨가 지속되는 기간을 기다릴 필요가 있다."고 설명한다.

    "That could be three days; we could have to wait three weeks - because this leg is really the most important and is very complex. To go towards Hawaii could last five days and five nights." "그 기간은 아마 사흘이 될 것이다. 우리는 3주까지 기다려야 한다. 왜냐하면 이번 비행구간은 그 어느 때보다 가장 중요하고 매우 복잡하기 때문이다. 하와이로 비행하자면 5박6일이 족히 소요될 것이다."

    Bertrand Piccard has been sharing the flying duties in the single-seater with his business partner, Andre Borschberg. And it is Borschberg, the trained engineer, who will take the controls for the leg to Hawaii. 벌트랜드 피카르드는 자신의 비지니스 파트너 안드레 보르쉬베르그와 함께 일인승 비행기(혹은 자동차)를 타고  비행하는 책임을 공유하고 있다.

    So far, Solar Impulse has covered about 7,000km since leaving Abu Dhabi, UAE, on 9 March. 현재까지, 솔라 임펄스는 3월9일 유나이티드 아랍 에미레이트의 아부 다비를 이륙한 이후, 7천키로를 비행하여 왔다.



    Solar Impulse landed safely in Nanjing, east China 솔라 임펄스가 무사히 중국 동부 난징에 착륙했다



    Leg 6 started in Chongqing in western central China and took more than 17 hours 비행구간 6(역자註: LEG/비행구간은 비행기가 착륙하여 다음 지점 착륙까지 비행한 구간을 말함)이 중국 중서부 총칭에서 시작하여 17시간 이상 소요되었다




    • LEG구간 1: 9 March. Abu Dhabi (UAE) to Muscat (Oman) - 441km; in 13 hours and 1 minute
    • LEG구간 2: 10 March. Muscat (Oman) to Ahmedabad (India) - 1,468km; in 15 hours and 20 minutes
    • LEG구간 3: 18 March. Ahmedabad (India) to Varanasi (India) - 1,215km; in 13 hours and 15 minutes
    • LEG구간 4: 19 March. Varanasi (India) to Mandalay (Myanmar) - 1,398km; in 13 hours and 29 minutes
    • LEG구간 5: 29 March. Mandalay (Myanmar) to Chongqing (China) - 1,459km; in 20 hours and 29 minutes
    • LEG구간 6: 21 April. Chongqing (China) to Nanjing China - 1,241km; in 17 hours and 22 minutes

    Solar Impulse has set two world records for manned solar-powered flight on its journey so far. 솔라 임펄스는 지금까지 비행에서 유인 태양에너지 비행기 관련 세계기록을 두 차례 세운 바 있다

    The first was for the longest distance covered on a single trip - that of 1,468km between Muscat, Oman, and Ahmedabad, India. 첫번 째는 오만의 무스캇에서 인도의 아흐메다밧까지 단일 비행으로 1,468키로라는 세계 최장 비행거리 기록을 수립했을 때였다.

    The second was for a ground speed of 117 knots (216km/h; 135mph), which was achieved during the leg into Mandalay, Myanmar, from Varanasi, India. 두번 째는 비행구간 인도의 봐라나시부터 미안마의 만달라까지  117노트(시속216키로; 시속135마일)라는 대지속도를 기록했을 때였다. 

    No solar-powered plane has ever flown around the world. 세계적으로 그 어느 태양에너지 비행기가 이런 비행을 한 적이 없었다.





    Borschberg (L) and Piccard (R) are taking it in turns to fly Solar Impulse 볼쉬베르그(좌)와 피카르드(우)이 번갈아 비행기를 조종하고 있다









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