국제문제/북미

(미국) CNN: 미흑인들이 금융기관에서 당하는 인종비방과 차별

밝은하늘孤舟獨釣 2020. 7. 4. 23:32

URL: https://edition.cnn.com/2020/07/02/us/banking-while-black-racism-trnd/index.html

A 911 call, a racial slur, a refusal to cash a check. This is what it's like for some Black bank customers

911 전화, 인종비방, 수표의 현금지급 거부. 이런 것들이 흑인 은행고객들의 슬픈 현실

By Faith Karimi, CNN

 

Updated 1441 GMT (2241 HKT) July 2, 2020

 

 

(CNN)Paul McCowns walked into an Ohio bank clutching his first paycheck from a new job at an electric company. But instead of cashing the check worth about $1,000, the teller called 911. (CNN) Paul McCowns는 전기 회사의 새로운 일자리에서 받은 첫 월급을 수령하러 오하이오 은행에 들어갔다. 그러나 창구직원은 약 1,000 달러 상당의 수표를 현금화하는 대신, 911에 전화했습니다.

 

As he walked out of the Huntington Bank branch in Brooklyn empty-handed, an officer waiting outside handcuffed him and put him in the back of a police cruiser. 그가 헌팅턴 은행 브루클린 지점에서 빈손으로 나왔을 때, 밖에서 기다리던 경찰이 그에게 수갑을 채우고 경찰 순찰차의 뒤쪽에 뒀다.

 

"I have a customer here -- he's not our customer, actually. He's trying to cash a check and the check is fraudulent. It does not match our records," a bank employee says on a recording of the 911 call obtained by CNN. CNN이 입수한 911 통화 녹음에 의하면, "여기 고객이 한 사람 있습니다. 그 남자는 실제로는 우리 고객이 아닙니다. 그는 수표를 현금화하려고 하지만 수표가 사기입니다. 그 수표는 우리가 갖고 있는 기록과 일치하지 않습니다."라고 은행 직원은 말합니다.

 

For many African Americans, what happened to McCowns in December 2018 is a common experience. Banking while Black is another entry in an ever growing list of people calling the police on African Americans doing everyday things. 많은 아프리카계 아메리칸들에게 201812McCowns에게 벌어진 일은 아주 흔한 일이다. 흑인은 일상생활을 하는 아프리카계 미국인에 대해 경찰을 부르는 사람들의 목록 안에 들어갑니다.

 

No data exists on how prevalent the issue is but such cases have made headlines in recent years. Florida civil rights attorney Yechezkel Rodal said he gets calls from Black people all over the nation after his client sued a bank two years ago. Some incidents end in lawsuits or private settlements with the banks -- but many more occur in financial institutions big and small with no repercussions, he said. 이 문제가 얼마나 널리 퍼져 있는지에 대한 데이터는 없지만 최근 몇 년간 이러한 사례가 헤드라인을 장식했습니다. 플로리다 인권 변호사 Yechezkel Rodal2년 전 자신의 고객이 은행을 상대로 소송을 제기한 후 전국의 흑인들로부터 전화를 받는다고 밝혔다. 일부 사건은 은행과의 소송이나 개인적 합의로 끝났지만, 더 많은 사건들은 영향을 미치지 않고 크고 작은 금융 기관에서 발생합니다.

 

In McCowns case, while the bank's staff could not reach his employer to verify the check, he followed protocol and provided two forms of identification and a fingerprint. McCowns의 경우 은행 직원이 수표를 확인하기 위해 고용주에게 연락 할 수 없었으므로, 프로토콜을 따라 신분증과 지문이란 두 가지 형태를 제공했습니다.

 

The police finally reached his employer and confirmed the check was valid, and let him go. The bank apologized, saying its tellers were being "hyper-vigilant" after a series of incidents involving fraudulent checks. He later cashed his check at a different Huntington branch with no incidents. 경찰은 마침내 고용주에게 연락하여 수표가 유효한지 확인하고 그 흑인을 보내주었습니다. 은행은 사기꾼 수표와 관련된 일련의 사건 이후에 창구직원들이 "과도하게 경계심을 품었다"고 사과했다. 그는 나중에 문제없이 다른 헌팅턴 지점에서 수표를 현금화했습니다.

 

"It was highly embarrassing," McCowns said at the time. "The person who made that phone call that manager, that teller whoever made that phone call, I feel as though they were judging." McCowns는 그 당시에 "매우 창피했다"고 말했다. "그 전화를 한 사람이 그 관리자인지 그 창구직원인지 모르겠지만, 그 전화를 한 사람이 누구였던지, 저는 그들이 저를 판단하고 있었던 것처럼 느낍니다."

 

 

A branch manager used a racial slur against him

흑인고객을 상대로 인종비방의 말을 한 은행지점장

 

Racial profiling in financial institutions happens often, but most people rarely report it or file lawsuits because such cases are difficult to prove, lawyers said. Others just make their deposits or cash their checks and move on. 변호사들에 따르면, 금융기관의 인종차별 프로파일링은 종종 발생하지만, 입증하기가 어렵다는 이유로 대부분의 사람들은 이를 신고하거나 소송을 제기하는 경우가 거의 없습니다. 다른 사람들은 그저 예금만 하거나 수표만 현금화하고 떠납니다.

 

But with the growing outcry against systemic racism since the killing of George Floyd, more Black people are sharing their banking experiences. Last month, Florida lawyer and businessman Benndrick Watson filed a lawsuit against Wells Fargo, accusing a bank manager of using a racial slur while he was trying to open an account. 그러나 조지 플로이드의 살해 이후, 체계적인 인종주의에 대한 절규가 커지면서, 더 많은 흑인들이 은행 경험을 공유하고 있습니다. 지난달 플로리다의 변호사이자 사업가 인 벤드릭 왓슨은 은행관리자가 계좌를 개설해주면서 고객에게 인종적인 비방을 했다는 죄목으로 웰스 파고를 상대로 소송을 제기했다.

 

Watson had a personal checking account at the bank, and was at a branch near Tampa to open a business account for his law firm in April last year. While the banker was searching through corporate records, Watson told CNN, he discovered that he owned a record label business and started asking questions. 왓슨은 은행에 개인당좌예금을 갖고 있었고, 작년 4월 자신이 운영하는 법률회사의 비즈니스 계좌를 개설하기 위해 탐파 근처 지점에 가 있었다. 은행직원이 법인서류를 검토하고 있을 때, 자신이 레코드 라벨 사업체를 운영한다는 사실을 알고 질문을 퍼붓기 시작했다고 왓슨은 CNN에 말했다.

 

"It's almost like they didn't believe I had a business," he said. "그들은 내가 사업체를 갖고 있다는 사실을 믿지 않는 것 같았어요."라고 그는 말했다.

 

The teller brought in a branch manager who started going through Watson's information on his computer. Then the manager suddenly called him a N***er. 창구직원은 컴퓨터에서 Watson의 정보를 살펴보기 시작했던 지점장을 데려 왔습니다. 그런 다음 그 지점장은 갑자기 그를 N *** er(nigger: 흑인에게 절대 쓰면 안 되는 ethnic slur인종비방의 말.)라고 불렀습니다.

 

"My jaw just literally dropped -- I was scared, I said, 'did he really say that?'" Watson said. "I sat back. He started talking. He started scaring me. It was hard to explain.“ "내 턱은 문자 그대로 내려갔다. 나는 겁이 났다. 나는 그 사람이 정말로 그렇게 말 했나?’하고 왓슨은 말했다. "나는 다시 자리에 앉았고, 그는 말하기 시작했다. 그는 나를 겁주기 시작했다. 설명하기가 어려웠다."

 

The branch manager apologized, saying he did not mean it and describing it as "a slip of the tongue," Watson said. He quickly gathered his things and rushed to his car. 지점장은 자기가 그렇게 말한 것은 의도했던 게 아니었고 말이 헛나와서그런 거라고 얼버무리며 사과했다고, 왓슨은 말했다. 왓슨은 재빨리 자기물건을 챙겨서 자기차로 돌아왔다.